Bon angels devait le faire mais je le fais :
DE Codex release in (mid) 2008 written in the format of Codex: Eldar - for example Wargear options per specific unit. The following changes and/or updates will be included (perhaps less or perhaps more). All other info (ie points, stat, etc) remains the same as per current dex.
HQ
Archons and Dracons can purchase Incubi Armor, giving them a 3+ save but cannot Fleet.
Archons and Dracons can purchase a Shadowcloak, giving them Infiltrate.
ELITE
Wych Weapons become +2 pts per model and includes the clarification: attacking and being attacked
Harlequins as per Codex: Eldar
TROOP
Raider Squads can be equipped with Splinter Pistol and Close Combat Weapon rather than Splinter Rifle. Increase for this option is +5 points per model.
Warrior Squads can be equipped with (doh - forget the name) which forces an enemy unit to take a Night Fight test when shooting at the squad.
FAST ATTACK
Reavers gain the additional 6" movement in the Assault phase.
HEAVY SUPPORT
Scourges lose the Dark Lance option, but gain the Disintegrator option.
Disintegrator in the sustained mode becomes Assault 3.
VEHICLES
Night Shield has been changed: enemy units now test for Night Fight.
Raiders and Ravagers can have a energy field option similar to Vect. Players can activate the field prior to moving a vehicle: the Armor values are increased by two points and the vehicle is no longer considered open topped. This effect lasts until the start of the DE player's next turn.
GENERAL
Capturing enemy models has become simplified: no longer requires a unit to Fall Back as a prerequisite.
As a contrast to SMs being able to extend games, DE can shorten them to reflect their fast raidlike style. At the start of turn six a DE player can try to end the battle as is. It requires a result of 5+ on a d6.
Goblet of Spite has been clarified. It cannot be used against models without a Weapon Skill.
Peut etre une avance de la reedition du codex Eldars noirs
la traduc'
Sortie du codex EN en (mi-) 2008 au format du codex Eldars - Par exemple des options d'Arsenal par unités. Les changement et/ou mises à jours seront inclus (peut-être plus, peut-être moins)? Toutes les autres infos (c-à-d points, stats, etc) restent les même que dans le dex courant.
QG
Les Grands Voïvodes et voïvodes peuvent acheter une armure d'Incubes, pour une sauvegarde de 3+, mais au prix de la Course.
Les Grands Voïvodes et voïvodes peuvent acheter un Manteau d'Ombres, qui leur donne Infiltration.
ELITE
Les Armes de Succubes passent à +2 points par figurine et incluent la clarification "attaquant et étant attaquées"
Arlequins comme dans le dex Eldars
TROUPES
Les escouades Raider peuvent être équipées de Pistolets Eclateurs et d'armes de CC, au lieu de Fusils Eclateurs, +5 points par fig'.
Les escouades de Guerriers peuvent être équipées de (zut, oublié le nom) qui force les unité ennemies à faire un test de Combat Nocturne pour tirer sur l'escouade.
ATTAQUE RAPIDE
Les Raptors gagnent le mouvement addition de 6" pendant la phase d'Assaut.
SOUTIEN
Les Fléaux perdent l'option LdT mais gagnent l'option Désintégrateur.
Le Désintégrateuren mode Rafale passe Assaut 3.
VEHICULES
L'Ecran de Nuit a changé: les unités ennemies testent la Combat Nocturne.
Les Raiders et les Ravageur peuvent avoir un écran d'énergie comme Vect. Le joueur peut l'activer avant de bouger le Véhicule: le blindage est augmenté de 2 points et le véhicules n'est plus considéré Découvert. Les effets durent jusqu'au prochain tour EN.
GENERAL
Captuer des fig' ennemies est simplifié: plus besoin qu'une unité se replie.
A l'opposé des SMs qui peuvent prolonger la partie, les EN peuvent la raccourcir pour refléter leur style de pillards. Au début du tour 6 un joueur EN peut tenter de mettre fin à la bataille en l'état, sur 5+
Le Goblet of Spite (NdT: j'ai oublié comment ça s'appelle, le truc quifait qu'on touche et est touché sur 3+) est clarifié. Il ne peut plus être utilisé contre des fig' sans valeur de CC
Voila donc beaucoup de bonnes news